Koowheel Onyx G3 - recenzja
Koowheel Onyx G3 - recenzja
Od kilku sezonów obserwujemy wzrost zainteresowania pojazdami elektrycznymi nie bez powodu. Duża elastyczność w przemieszczaniu się, czy niski koszt użytkowania, powoduje, że hulajnogi, czy longboardy elektryczne zyskują coraz więcej sympatyków. Odpowiadają na to zapotrzebowanie producenci, którzy prześcigają się w coraz lepszych parametrach, pozwalających na coraz większe osiągi za coraz niższą cenę, na czym oczywiście korzystamy my - użytkownicy. W tym artykule chciałbym się skupić na omówieniu jednego z takich produktów oraz swoich wrażeń po użytkowaniu Koowheela prawie cały miesiąc. Zapraszam do przeczytania opinii o longboardzie elektrycznym marki Koowheel Onyx G3.
Wygląd i budowa
Longboard Koowheel Onyx G3 to już trzecia generacja tej deski. Obecnie występuje w czarnym wykończeniu Onyx. Na górze jest pokryta wysokiej jakości grip-tapem z nadrukowanym logo producenta. Jego długość to 90 cm a szerokość to 25 cm. Na spodzie deski umieszczona jest wymienna bateria o pojemności 4300 mAh lub 5500 mAh w zależności od modelu. Jest to rozwiązanie unikalne na tle konkurencji, ponieważ inne longboardy elektryczne posiadają wbudowane baterie. Daje to możliwość samodzielnej wymiany baterii w celu przedłużenia zasięgu lub wymiany baterii na nową kiedy oryginalna straci na pojemności po intensywnym użytkowaniu.
Sterowanie
Sterowanie Koowheelem G3 podobnie jak w przypadku innych longboardów elektrycznych odbywa się przy pomocy pilota. Pilot jest niewielkich rozmiarów, bardzo dobrze leży w ręku. Na pilocie znajdują się trzy diody, jedna wskazuje stopień naładowania baterii pilota, druga naładowanie baterii deskorolki a trzecia zasięg. Pilota używa się bardzo wygodnie. Dźwignia służąca do przyspieszania i hamowania jest dość precyzyjna, co pozwala na dobre kontrolowanie prędkości.
Napęd i osiągi
Koowheel Onyx G3 jest napędzany przez dwa silniki bezszczotkowe o mocy 350 W każdy, umieszczone w tylnych kołach. Dzięki temu deska pracuje bardzo cicho i w zasadzie podczas jazdy słyszymy jedynie dźwięki trakcji, co w moim odczuciu jest dużą przewagą nad napędami paskowymi znajdującymi się na zewnątrz koła. W przypadku zużycia kół w zestawie znajdują się dwa zapasowe koła/nakładki na silniki. Mocne silniki pozwalają na osiągnięcie prędkości nawet do 42 km/h i jest to jak najbardziej realna do osiągnięcia prędkość. Koowheel Onyx G3 może jeździć w dwóch trybach, które przełączamy pilotem. Pierwszy tryb pozwala na osiągnięcie prędkości do 25 km/h co w codziennym użyciu jest w zupełności wystarczające i tryb, w którym możemy osiągnąć prędkość maksymalną 42 km/h. Jeśli chodzi o zasięg, to jak zawsze zależy on od wielu czynników (m.in. ciężar osoby jeżdżącej, kąt nachylenia, nawierzchnia, wiatr). Producent podaje, iż na longboardzie Koowheel można przejechać do 25 km/h. W rzeczywistości nie udało mi się nigdy do takiego zasięgu zbliżyć. Realny zasięg jaki można osiągnąć na baterii 5500 mAh to ok. 17 km/h, co i tak jest przyzwoitym wynikiem na tle konkurencji. Dodatkowo z łatwością ten zasięg można wydłużyć dodatkową baterią wymienianą samodzielnie dostępną oddzielnie lub w zestawie początkowym od razu wyposażonym w zapasową baterię. Bateria ładuje się ok. 2-2,5 h do pełna.
Jakie są zalety Koowheela G3?
Zdecydowanie do największych zalet Koowheela należą świetne osiągi w przyzwoitej cenie. Dodatkowo deska bardzo cicho pracuje, silniki są praktycznie bezawaryjne. Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest też wymienna bateria, dzięki której z łatwością wydłużymy maksymalny dystans oraz niewielka waga (ok. 7,8 kg). Koowheel jest stabilny i ma wysoką wagę maksymalną użytkownika (do130 kg).
Jakie są wady Koowheela G3?
W egzemplarzu, który testowałem odkręcały się śrubki od osłony jednego silnika. Są to małe śrubki, które pod wpływem drgań podczas jazdy luzowały się. Działo się tak tylko w jednym kole, także można uznać to jako wyjątek a nie regułę. Dodatkowo mankament ten można w całości wyeliminować przy użyciu kleju do gwintów. Jeśli chodzi o traki i skrętność, deska jest bardzo stabilna i przy większych prędkościach bardzo dobrze kontroluje się skręty. Niestety ta skrętność jest ograniczona, gdy deska się toczy i jedzie z niewielką prędkością. Aby pokonać zakręt 90 stopni nie mając w ogóle prędkości, trzeba wziąć bardzo duży najazd lub zejść z deski. Deska jest dosyć twarda więc jadąc po kostce lub nierównym nie tłumi drgań tylko przenosi je na ciało.
Czy warto kupić Koowheela? - podsumowanie
Koowheel to zdecydowanie deska o najlepszym stosunku ceny do jakości na rynku. Posiada świetne osiągi w przystępnej cenie. W tej półce cenowej praktycznie nie ma sobie równych. Tańsze deski, nazwałbym “zabawkowymi” bardziej dla dzieci, dużo głośniejsze, o gorszym komforcie pracy i słabszych osiągach. Jeśli chodzi o droższe deski, w niektórych obszarach mają przewagę nad Koowheelem, ale trzeba za nie dużo więcej zapłacić (co najmniej dwukrotność ceny Koowheela). Deska posiada kilka mankamentów, które wymieniłem powyżej, ale nie są to kluczowe kwestie, a ilość zalet rekompensują te wady z nawiązką. Podsumowując, szukają deskorolki elektrycznej na początek, w przyzwoitej cenie, która świetnie sprawdzi się jako dojazd do pracy czy szkoły, Koowheel na chwilę obecną nie ma sobie równych.